keskiviikko 8. lokakuuta 2008

Noituutta?


Tänäkin aamuna päädyin ihan ensimmäiseksi työhaastatteluun. Tosin tällä kertaa Espooseen. En kovin mielelläni menisi töihin viereiseen kaupunkiin, koska 1. työmatkoista tulee noin tunnin pituisia 2. rahaa matkoihin menee kaksi kertaa enemmän. Juutuinkin ensin pari kertaa Manskun ruuhkaan ennen kuin edes päästiin Turun väylälle ja kun lopulta pääsin päätepysäkille minun piti vielä seikkailla oikealle rakennukselle. Onneksi se sentään löytyi suhteellisen helposti ja haastattelu meni tosi mukavasti! Paikka olisi työkokemuksen saralta aivan ihana! Oppisin niin paljon uutta siitä miten pyöritetään pien yritystä, ja se kuitenkin on tulevaisuudessa suunnitelmani. Mutta kun en ymmärrä miten nuo rautakaupat vetävät minua niin puoleensa! Olen ollut jo kahdessa sellaisessa töissä ja koko ajan unelmoinut jos joskus pääsisi vaikka vaatepuolelle tai kenkäpuolelle töihin, mutta ei taas minulle tuputetaan rautakauppoja! Tunnen maalit, matot ja porakoneet kohta paremmin kuin paidan ja housujen eron! Piitää alkaa vertailla mitä kaikkea minulle on tarjolla.
Muutenkin koko viikkoni on näköjään hyvin täynnä, ainakin sitä mieltä kalenterini on! Kaiken lisäksi ängin samaiseen kalenteriini kaikki kulku ohjeeni, että pääsisin perille.



Tämän päivän piristyksenä käytin eilen ostamaani kynsilakkaa. Se oli se tummempi lumenen natural code:ista. Rakastuin siihen ihan täysin! Tosin se on aika pinkki ja hileilevä. Minulle tuli siitä ihan mieleen barbie pinkki. Vaikka en niinkään barbeista enää välitäkkään rakastuin siihen kynsilakkaan ihan täysin! Harmi, että kynsilakat pysyvät minulla vain päivän tai pari, koska tuota tulee varmasti kulumaan hyvin paljon! Valokuvassa oikea sävy ei tietenkään näy, eivätkä sormeni edusta :P


Muita piristyksiä oli, että sain vihdoin peruuttaa tilaukseni Gloria:an, koska en erityisemmin innostunut lehdestä ja sitä on tullut minulle jo 7 kuukauden ajan. Sen sijaan minulle tuli tarjous trendistä, jonka sain 34,90 € tilattua vuodeksi ja tilaaja lahjaksi saisin valkoisen laukun. Laukku ei kylläkään ollut niin kovin erityinen. Mutta nyt olen ihan innoissani odottamassa uutta trendiä, joka tulee parin viikon päästä!!



Eilen ostamamme "Tulkki" elokuva osoittautui hudiksi. Emme saaneet sitä toimimaan meidän pleikkarissa sitten millään! Soitin lopulta anttilaan ja he lupasivat minulle uuden dvd:n, joten menin tänään myymälään ja kerroin mistä puhuimme puhelimessa naismyyjälle. Tämä katsoi minua ensin vähän arvioivasti, otti sitten dvd:n ja testasi sitä heidän omalla koneellaan. Tietenkin juuri silloin se dvd sitten toimi ja myyjä tuli näsäviisasti kertomaan minulle että "No kyllä se meillä toimii". Yritin edelleen selittää, että yritimme moneen kertaan ja kokeilimme muita dvd:itä ja ne toimivat mainiosti. Lopulta myyjä nyrpisti naamaansa ja sanoi vaihtavansa sen toiseen. Juuri sitähän minäkin odotin, mitä muutakaan olisin sinne tullut hakemaan?!? Ja ehkä nyt vihdoin näemme sen elokuvan :P

Tuli myös mieleen, kun olen jo pariin kertaan törmännyt aiheeseen, noituus. Keskustelin erään tuttavani kanssa ja hän kertoi kuinka häneen oli käytetty mustaa magiaa. Eli siis niin sanotusti yritetty kirota, mutta onnistuttu siinä. Se ei tietenkään tarkoittanut samaa kuin "sinulla on huono onni koko lopun elämääsi" tai "sinä muutut sammakoksi", vaan että on onnistuttu pilamaan päivä tai jotain muuta vastaavaa. Samana päivänä luin Nora Robertsin kirjaa Kuoleman riitit, jossa Eve ei uskoa tyttöä joka harrastaa noituutta, ja jossa hänen isoisänsä tapettiin mustan magian voimin. Aloin heti ajattelemaan, että kuinka paljon itse uskon taikuuteen. Se on kieltämättä hyvin mystinen ja aineeton asia, mitä on vaikea uskoa. Mutta samalla olen kyllä sen verran taikauskoinen, että pelkään ääniä ja kuvittelen koko ajan varsinkin pimeällä, että joku seuraa minua (ei kirjaimellisesti). Tosin sitä saattaa taphtua jokaiselle.

Mutta mitä mieltä te olette taikuudesta?

2 kommenttia:

-SL kirjoitti...

Hienon väriset kynnet!
taikuus on kiehtovaa

kullanmuru kirjoitti...

Onhan se! Ja todellakin rakastuin tuohon kynsilakkaan! :D