lauantai 11. lokakuuta 2008

Kauhun hetkiä

Ja jatketaan samassa aiheessa eli kauhussa. Tänään ajattelinkin kertoa asioita joita itse pelkään.


1. Hämähäkit ja lukit
Ihan ehdottomasti pelkään näitä eniten! Tiedän, että se on ehkä vähän naurettavaa ja toisaalta hyvin monet pelkäävät hämähäkkejä, mutta minä saan melkein paniikkikohtauksen jos nään sellaisen, varsinkin vähän isomman. Niillä on ne kahdeksan pelottavaa jalkaa, jotka kipittävät hullua vauhtia. Lisäksi hämähäkit ovat saalistajia, jotka tekevät niiden ällöttäviä seittejään. Oikeastaan en ole missään vaiheessa pelännyt, että ne olisivat myrkyllisiä, vaan nimen omaan sitä että ne ovat hiljaisia saalistajia. Ne haluavat pelotella! Jo pelkkä kuvan näkeminen saa minut vainoharhaiseksi!
Minulla on myös historiaa hämähäkkien kanssa. Kerran isosta laatikosta marjoja, jotka ostettiin, löytyi aika iso hämähäkki. Äiti keksi, että otetaan se lemmikiksi ja teimme sille pienen "terraarion". Ainoastaan, että pelkäsin niitä jo silloin ja se oli minun vastuullani syöttää se yms. Koska en välillä uskaltanu ruokkia sitä, ellei joku ollut vahtimassa ettei se hyökkäisi kimppuuni, se kuoli. Olin hyvin surullinen ja samaan aikaan pelkäsin, että se tulee kostamaan minulle kuolemansa. (olin tosi pieni)
Tänään minulle tulikin parikin kertaa säikähdys kotona. Ensin otin juuri hiusharjani kun vilkaisin ylös seinälle ja siinä oli iso hämähäkki. Tottakai kiljaisin ja sitten odotin ahdistuneena kun poikaystäväni heitti sen jonnekkin ulos. Haroin hiuksiani, ravistelin vaatteitani ja tutkin kattoja vielä pitkään sen jälkeen kun poikaystäväni oli poistanut sen kämpästämme. Rauhoituin siitä hetkeksi ja poikaystäväni lähti kaupungille. Jäin yksin kotiin, koska suunnitelmana oli lähteä vasta perästä hänen peräänsä. Kun lähtöön oli enää puolituntia katsahdin taas ylös ja meinasin kiljaista taas, kun näin taas hämähäkin katossa! Herran jestas, missä niitä oikein kuhisee! Tällä kertaa poikaystävä ei ollut pelastamassa. Pakkasin kaiken mukaan ja kiertelin hämähäkin kohtaa kaukaa. Sen piti olla koko ajan näkyvissä, jotta pystyin vahtimaan ettei se yllättäisi minua. Onneksi poikaystävä poisti senkin illalla.


2. Zombit ja kuolleista heränneet
Kummatkin ovat hyvin ahdistavia ja pelottavia. Se, että voi palata kuoleman jälkeen on kaiken järjen mukaan niin mahdotonta kuin voi olla. Myös jos lukee fantasia kirjoja ja katsoo elokuvia, niissä millään taikuudella ei ole mahdollista palauttaa henkilöä kuolleista. Ei ainakaan samanlaisena kuin se on ollut! Ne ovat aina paholaisen ruumiillistumia. Tottakai oikeassa elämässä näitä ei ole, mutta elokuvia, jotka kertovat zombeista en pysty katsomaan lainkaan!



3. Rahaongelmia
Juu hassu pelko, mutta minua aina ahdistaa runsas rahankulutus kerralla. Rakastan shoppaamista, mutta sen jälkeen tulee yleensä hyvin suuret oman tunnon tuskat ja ahdistukset siitä että pärjätäänkö loppukuukausi, vaikka siitä ei ole mitään pelkoa. Olen kyllä hieman järjestelmällinen raha-asioiden kanssa, koska en halua yhtään muistutusta enkä mitään muitakaan ylimääräisiä lappusia mistään laskuista. Minulla oli isäni takia rahaongelmia, mutta sain koottua pääni ja selvisin niistä, tosin en ole enää kovin hyvissä väleissä isäni kanssa.


4. Hiusongelmat
Taas erilaisempi pelko, mutta minä todella voin saada paniikkikohtauksen jos hiukseni eivät ole kunnossa. Kerran heräsin aamulla ja olin illalla laittanu hiukset jotenkin erikoisesti, että saisin aamulla kiharat. Nukuin pommiin enkä sen jälkeen saanut hiuksiani auki millään, ja ne näyttivät järkyttviltä! Sain hyvin pahan paniikkikohtauksen, jolloin äiti joutui rauhoittelemaan minua. Saimme onneksi lopulta hiukset auki. En sen jälkeen ole uskaltanut laitta hiuksia sillä tavalla. Muutenkin jos tunnen, että hiukseni ovat likaantumassa minua alkaa ahdistaa ja häiritä. Provinssissa minua häiritsi niin paljon, että menin jääkylmään suihkuun, että saisin hiukseni puhtaiksi.

5. Yksin oleminen
En pidä yksin olemisesta, se ahdistaa minua hyvin paljon. Sen sijaan rakastan olla ihmisten kanssa, varsinkin poikaystäväni, äitini tai parhaiden kaverieni. Tykkään myös tutustua uusiin ihmisiin ja olla paikoissa missä on paljon ihmisiä. Aina kun on ihmisiä ympärillä, ei tarvitse pelätä että jos tapahtuu jotain, ettei kukaan olisi apuna. Samalla en ikinä halua mennä ravintolaan tai kahvilaan yksin, koska muut ihmiset miettivät, että miksi tuo tyyppi on yksin täällä.

Kyllä minulla on hyvin omituisia pelkoja, mutta silti selviän niistä joka päivä!
Haastan kaikki kertomaan mitä pelkoja teillä on?

5 kommenttia:

modegerecht kirjoitti...

vähän kiva tuo hius kuva :D olisipa itseläkin nuon pitkät ja hyvät hiukset, vaikkei uossa nyt ihan aidot varmaan olekkaan :)))

Juuli Linnea kirjoitti...

Pimeän pelko! Ja yksin isossa talossa on huii hurjaa.
;)

kullanmuru kirjoitti...

modegerecht: niinpä, tosi kivalta ne näyttää! :)
caramelo: se on kyl kans pelottavaa!

Stylespot kirjoitti...

Itse pelkään pimeää, käärmeitä, ylihumalaisia miehiä, hämähäkkejä ja koppakuoriaisia, sairaaloita, hammaslääkäriä...vähän kaikkea;)

kullanmuru kirjoitti...

lovely: oho, siinäpä vasta lista! mutta nuo kaikki ovat kyllä enemmän tai vähemmän pelottavia!