tiistai 6. tammikuuta 2009

Tuoksuttelua

Olen aina ollut rakastunut hajuvesiin, niin miesten kuin naistenkin. Pienempänä (lue 12v ja ylöspäin) omistin juuri ja juuri yhden hajuveden kerrallaan ja joskus olin täysin ilman. Päätin, että tulen keräämään hirveän kasan hajuvesiä itselleni. Ja nyt kun olen vihdoin onnistunut samaan kerättyä noin suht tarpeeksi voinkin esitellä niitä.

Ensimmäinen kunnon hajuveteni oli parhaan kaverini isältä, joka toi tuliaisiksi meille hajuvedet. Taisi tuntea minut liian hyvin, kun osasi tuoda juuri minulle tämän makean ja hieman kirpakan tuoksun. Versace:n Versus. Tämä tuoksu palveli minua pitkään ja uskollisesti. Ja sen kanssa on tullut muutamia hyviä muistoja. Harmikseni se on kuitenkin jo loppu :/ Uuden voisikin vielä hankkia!



Seuraava tuoksu taisi olla kummitädiltäni, joka on kuuluisa merkkilahjoistaan. Hän tiesi, että halusin tuoksun lahjaksi ja yritti kai liikaa. Sillä tämä tuoksu on vieläkin jäljellä, koska tuoksu ei ollut niin kovin herkullinen ainakaan minun nenääni. Se on hieman Chanel:mainen. Ja minä jostain ihme syystä en pidä Chanelin tuoksuista. Tämä on kevyt, mutta sen alla kytee hyvinkin vanhva tuoksu. Se on aika mausteinen ja jotenkin erikoinen minun makuuni.



Eräänä jouluna toivoin hajuvesiä lahjaksi, mutta sen sijaan sainkin Bodyshopin lahjakortin. Tiesin, että heiltäkin löytyy tuoksuja, koska olin kerran kaveriltani saanut body shopin jonkun rosepepper tuoksun joka oli ihana. Onnistuin vain rikkomaan purkin Amsterdamiin. Joten päädyin ostamaan bodyshopista Neroli Jasmin tuoksun. Joka on jasmiininen ja mausteinen. Ja hieman kirpeä. Olin ihan huumaantunut tuoksuun!


En kuitenkaan voinut jättää siihen, joten otin myös spring orchid tuoksun, joka oli hyvä vastapaino jasmiinille. Tuoksusta tosiaan tuli mieleen vihreä kevät. Se oli kevyt, hieman kirpeä ja siitä tuli oitis hyvälle tuulelle!

Viime jouluna kultani oli kuunnellut minua hyvin ja sain häneltä joululahjaksi Calvin Kleinin in 2 you tuoksun, jota olin toivonutkin. Tuoksu on hyvin makea ja mausteinen ja hän sanoo sen olevan minun paras tuoksuni! Aivan ihana! Tulen varmasti käyttämään tätä pitkään.


20 vuotis syntymäpäivilläni sain hirveän kasan lahjoja, myös venäjän tutuiltamme. Kummitätini toi tällä kertaa lahjan pojiltaan, jota vähän jännitin. Sain paketista Armani Code tuoksun. Olin aiemmin tuoksutellut tätä kaupassa, ja vaikka se oli ihan hyvä, en välttämättä halunnut sitä itselleni. Mutta saatuani tämän omaksi, oli pakko tunnustaa että olihan se aika hyvä! Olen myös monesti saanut kyselyjä, että mitä ihme tuoksua minulla on, tästä.


Samoina synttäreinä sain myös kullaltani lahjaksi tuoksun. Toinen jota olin toivonut. Nina Riccin Nina. Tuoksu on ihana! Makea ja kirpeä, ja hyvin mysteerinen, kun en ole vieläkään saanut selvää mikä siinä tuoksuu. Jotain marjoja? hedelmiä? kukkia? Jos joku tietää, kertokaa vain :)


Kesällä tuliaisiksi kultani siskolta sain tällaisen pienen tuoksun. Tämä on varmaankin seppälästä tai jostain vastaavasta. Yllättävän hyvin 8 vuotias osasi minulle tuoksun valita. Tämäkin on makea ja kukkainen. Vaikka käytän tätä aika harvoin, se piristää aina, ja purkki on todella söpö!!


Viime jouluna sainkin sitten joululahjaksi pitkään toivomani Marc Jacobsin Daisyn. Sain joskus aikoinaan koetuoksun ja ihastuin siihen. Tämä oli kuitenkin loppu kaikista kaupoista ja ihana kultani päätti tilata sen jostain, että saisin tuoksuni :) Daisy tuoksuu ihan daisy kukilta. Ihanan mausteinen!


Sain jouluna myöskin äidiltäni lahjaksi tuoksun. Yllätyksen. En ikinä osannut toivoa tätä, koska parilla kaverillani on tämä tuoksu. Mutta tämä Lacosten Pink touch on todella ihana. Se on niin raikkaan makea. Tulee virkeä ja hyväntuoksuinen olo.



Vaikka omistankin näinkin ihanan kasan tuoksuja se ei tunnut vieläkään riittävän minulle, vaan minulla on vielä muutama toive listalla. Jos en niitä lahjaksi saa, ostan varmaan itse . (En olekaan tainnut ostaa yhtään tuoksua itse, hassua)

Diesel - Fuel for life
mielestäni todella hyvä tuoksu. Himoitsin tätä siitä asti, kun se tuli markkinoille!


Kenzo - Flower
Yksi maailmanaikojen suosikkituoksuistani. Tämä oli joskus äidilläni, jolloin haistelin sitä päivittäin ja joskus sipaisin itsellenikin salaa. Myös ystävälläni ja muilla tutuillani ollut tuoksu. Mutta silti edelleen vain himoitsen. Mielestäni aivan ihana!!


Lancome - magnifique
Ihan uusi tuoksu, mutta myös hyvin huumaava! Ja taisi olla älyttömän kalliskin. Mutta olen päättänyt haluta tätä, joten toivon myöskin jossain vaiheessa saavani sen.


Elisabeth Arden - Provocative Interlude
Tästä taisin myöskin jo joskus mainita. Ikuisuuden olen tätä etsinyt, ja etsinnät eivät lopu, ennen kuin sen itselleni saan!!


Omistatteko te jonkun näistä hajuvesistä? Mitä mieltä niistä olette?

Taisi tulla hieman pitkä postaus, mutta hyvin lähellä sydäntäni! Lähiaikoina ajattelin postata myös miesten tuoksuista. Ja muistuttaisin vielä, että arvontaa tulossa heti kun saan vielä yhden tilaajan bloglovin:iin, 1 lukijan tai parikymmentä tilaajaa blogilistalle. Eli klikkailemaan vaan, niin saadaan arvontaa kehiin!!

11 kommenttia:

-SL kirjoitti...

Ihania tuoksuja omistat!

Noora kirjoitti...

Ei tuu ainakaan mieleen, että mikään noista olisi tuttu. Ei mulle yleensä jää nimet mieleen, vaikka välillä käynkin Sokoksella ja Body Shopissa nuuhkimassa :)

Oon kans hajuvesien perään, ei niitä voi olla liikaa xD On mukavaa, kun voi vaihdella tuoksua eikä käytä joka päivä samaa.

Maija Eveliina kirjoitti...

oih toi diesel fuel for life, sekä tietty Magnifique on ehdottomasti ihania <3

Maija Eveliina kirjoitti...

nuuh<3

kullanmuru kirjoitti...

*~sl: kivojahan ne on, kiitos :)

norppa: ihan totta, niitä voi keräillä niin paljon! Tosin poikaystävä sanoi, että nyt niitä on aika paljon, eikä suostu ostamaan enempää :/

Maija: Kieltämättä!! :)

Anonyymi kirjoitti...

Itse en omista mitään ylläolevista tuoksuista, kun en ole vieläkään oikein oppinut käyttämään tuoksua. Ei siten etten pitäisi niistä, pidän hirveästi hajuvesistä, ainakin hyvän tuoksuisista.
Käytössä onkin vain yksi Escadan johon olen juurtunut. Sekin alkaa kuitenkin olla jo finito, eikä sitä valmisteta enää, joten olis varmaan aika alkaa selvittää lisää lempparituoksuja :)

Jenni Ukkonen kirjoitti...

Ihania tuoksuja! Ja kiitos muuten kun kerroit miltä tuo ensimmäinen body shopin tuoksu tuoksuu, sillä minua on kiinnostanut se aika paljon ;)

kullanmuru kirjoitti...

emma: kannattaa alkaa haistelemaan pikku hiljaa, niihin hullaantuu lopulta täysin :D

jenni!: hajuvesiä on kyllä tosi vaikea selittää miltä ne tuoksuu! :D

Katja kirjoitti...

voi, että tuo Lacoste ja Jacobs ovat "nameja"!
ja daisyn pullo on tosi söötti :)

Poff kirjoitti...

Kivoja tuoksuja, itsen en omista kuitenkaan yhtäkään niistä. :) Mä haluaisin tällä hetkellä hankkia Ralph Laurenin ja Moschinon erilaisia hajuvesiä, voisin ottaa vaikka kaikki. :D

kullanmuru kirjoitti...

Katwalk: Niimpä aivan ihania!! :D

Poff: Niitä en olekaan haistellut, voisi alkaa haistella, koska olen kyllä kuullut niistä :)