keskiviikko 14. tammikuuta 2009

My life

Sain Nooralta (kiitos paljon!!! :D) tällaisen haasteen:

1. Link to the person who tagged you.
2. Post the rules on your blog.
3. Write six random things about yourselg.
4. Tag six people at the end of your post and link to them.
5. Let each person know they've been tagged and leave a comment on their blog.
6. Let the tagger know when your entry is up.



1. Olen täysi Frendit -sarja hullu!
Olen kerännyt kaikki tuotantokaudet, ja katsonut ne läpi noin 20 kertaa. Muistan yleensä miltä tuotantokaudelta mikäkin jakso on, ja saan jakson mieleen jos joku mainitsee edes yhden pienen pätkän siitä. Kummallista? No entäs sitten se, että vertaan kaikkea oikeassa elämässä tapahtuvaa frendeihin.. :o (jälkeenpäin olen tehnyt samaa sinkkuelämään ja pariin muuhun sarjaan)

2. Minulla on aina hirveä kasa ideoita päässäni. Ideoin koko päivän ja innostun monista asioista. Sitten kun niitä pitäisi tehdä, pääni tyhjenee, enkä enää muista mitään mitä ajattelin. Inspiraationi laskee heti. Saatan keksiä sen uudestaan sitten puolen vuoden päästä.. Joskus taas muistan sen edelleen, kun pitää tehdä, mutta sitten innostus häviää nopeasti. Olen hankala :D

3. Olen jo toista vuotta pitämässä välivuotta. Mutta nyt keväällä aion pyrkiä niin moneen paikkaa, että ihan varmasti pääsen edes johonkin. Tosin tietenkin haen vain kiinnostaviin paikkoihin. Eli minua kiinnostaa noin 10 alaa. Harmittaa ettei voi niitä kaikkia tekemään :/

4. Kun olin pieni, ja perheeni kävi läpi avioeron olin hyvin paljon parhaan kaverini kanssa. Tai no vielä silloin hän ei ollut paras kaverini. Satuimme vain olemaan yhdessä koko kesän ja satuin aina olemaan heillä. Parin vuoden päästä siitä olemme olleet erottomattomat. Muunmuassa taisin masentua pariksi kuukaudeksi, kun hän lähti uuteen seelantiin vaihtoon. Sitä aikaa helpotti se, että olen hyvin läheinen hänen perheensä kanssa. Tunnen hänen mumminsa, serkkunsa ja kummitätinsä. Olen ollut kaikkien sisarusten häissä ja muissa juhlissa. Olen pariin otteeseen matkustanut perheen kanssa espanjaan ja he pitävät minua välillä jopa melkein perheen jäsenenä. Se todella auttoi minua pahimpina aikoina!! He ovat vieläkin minulle hyvin läheisiä!! :D

5. Tätä en ole täällä vielä avoimesti kertonut, mutta olen syntynyt Pietarissa. Äitini on asunut siellä koko lapsuudensa, mutta kuulin ihan hiljattain, että hänen isän puoleiset isovanhempansa muuttivat sinne suomesta joskus aikoja sitten. Isäni on ihan peri suomalainen. Muutin suomeen joskus 1 vuotiaana. Äiti kuitenkin halusi, että tunnen lähtökohtani. Osaan venäjää sujuvasti ja osaan myös kirjoittaa sitä. Tosin koska olen niin kauan asunut suomessa, minulla on ihan oma slangi, eli puhetta ymmärretään, mutta kirjoitus ei aina ole oikein :P Sain nykyisen työni kielitaitoni vuoksi. Käyn venäjällä noin kerran vuodessa, haluisin kuitenkin käydä useammin, rakastan Pietaria! Kummitätini myös asuu Pietarissa, joten majoitusongelmia ei ole. Junamatka ja viisumi vain maksavat mukavasti :/



6. Harrastin aikoinaan taitoluistelua jonkun 10 vuotta. Vai oliko se jopa enemmän. Olen käynyt miljoonissa kilpailuissa ja muun muassa joskus kilpaillut Kiira Korven kanssa. Yllätys yllätys hän voitti koko kisan :P Olen myös käynyt hänen kanssaan leirillä. Ihmelapsi oli jo pienenä. Aina isompien ryhmässä.
Rakastin luistelua hyvin paljon, ja jo hyvin pienenä harjoittelin 5 kertaa viikossa. Loppuvaiheessa vain vanhempieni rahat eivät riittäneet rahoittamaan kallista harrastusta ja nilkkani kärsivät hyvin paljon. Ikävöin edelleen jäälle, mutta siskoni vei minun luistimet. Minullehan ei käy ihan mitkä vain, vaan ne parhaimmat jotka maksavat maltaita! Seuraan myös taitoluistelua telkkarista aina kun pystyn.

Haastan: Poff, Saara, Jenni!, Cocos, Mikaela ja Jossu.

12 kommenttia:

Jenni Ukkonen kirjoitti...

Kiitos haasteesta yritän vielä tänään vastailla :>

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos haastesta, toteutan sen pian! :)

Noora kirjoitti...

hih, ykkönen ja kakkonenkin pätee muhun. tosin vielä en omista kaikkia frendit-dvd:tä, mutta se on työnalla :D jaksot taidan osata ulkoa silti...

Emma kirjoitti...

Täällä ilmoittautuu toinen frendit-hullu :--D ! Itelläni on vasta 2 tuotantokautta hyllyssä, mutta aijon kerätä kaikki. Isoveljelläni on kaikki ja niitä saan aina lainailla, että ei tässä mitään kiirettä niiden keräilyn kanssa :)

Mäkin oisin halunnut alkaa harrastaa taitoluistelua, mutta treenit ois ollu just 5kertaa viikossa kuudelta aamulla, eli ei inspannut :/ Sitten innostuin jääkiekosta, mutta kun kävin katsomassa muutamia tyttölätkäpelejä, niin se oli niiiiiin erilaista kuin poikien lätkä, eli jälleen ei kiitos. Rakastan kyllä luistelua, ja pitäisikin taas innostua käymään pelaamassa :)

Anonyymi kirjoitti...

Sinullekin on haaste blogissani! :)

Lotta kirjoitti...

Kiitos! itsekkin olen tyytyväinen ja hame on just hyvä kaikis arkisissa juhlissa. :D Muuten täältä löytyy kans yks täys frendit-fani! :D

Katja kirjoitti...

mulla on ollut jo pitkään sellanen olo, että olen sinut jossakin joskus nähnyt, en vaan yhtään saa päähän missä..
kun mainitsit tässä, että osaat puhua venäjää, oletko mahdollisesti käynyt juuriesi lisäksi ala-astetta venäjään erikoistuneessa koulussa ?(liittyy jutun alkuun :D )

kullanmuru kirjoitti...

Jenni!: Jee :D

Cocos: Hyvä hyvä :)

norppa: ne on vaan niin parhaita!! :D

Emma/PB: Totta, jos saa lainailla ei ole kiire! Mutta toisaalta, sain suurimman osan noistakin lahjaksi :D

Cocos: Kiitos, käyn katsomassa :D

Life of Lotta Love: Totta, pitäisi itsekin ostaa! :D

Katwalk: No itseasiassa en ole, ja muutin helsinkiinkin vasta noin vuosi sitten. Olen sitä ennen asunut Hyvinkäällä. Mutta voihan olla, että täällä on joskus törmätty :)

-SL kirjoitti...

Ai sinulla on venäläisiä juuria! näytät kauniilta! minua luullaan usein ulkomaalaiseksi :D venäläiseksi yllättävän harvoin mutta virolaiseksi ainakin kerran ja ruotsalaiseksi useamman kerran

kullanmuru kirjoitti...

*~sl: hassua. Mussa on kyllä enemmän suomalaista, mutta käytökseni on kuulema enemmän venäläinen. Ulkomailla mua sanotaan ihan suoraan kylmäksi :P

Camilla kirjoitti...

Minäkin rakastan frendejä, niihin ei vain voi kyllästyä koskaan.
Nyt onkin pakko kysyä, että kuka ja miksi, sanoi eräässä jaksossa "Do you know what I'd hear, with every step I took? 'Not-mine. Not-mine. Not-mine" ;)

kullanmuru kirjoitti...

RAgdoll: Phoebe sanoi, kun hänen tililleen oli vahingossa tullut liikaa rahaa ja Rachel käski hänet vain kuluttaa ne. Joten Phoebe sanoi kuulevansa noin, jos ostaisi uuden parin kenkiä :)