tiistai 24. helmikuuta 2009

Kulutukset

Viime aikoina on ihan hirveästi näkynyt kulutusta ihan kaikessa. Farkuissa, kengissä, reikiä paidoissa ja sukkahousuissa, ja se tuntuu olevan se trendikkäin asia tällä hetkellä. Minullahan ei mitään sitä vastaan ole, joillekin sopii ja joillekin ei.


Olen panikoinut pari kertaa, kun sukkahousuni ovat menneet rikki tajuten sen jälkeen, että "ai niin nehän olivatkin muotia nyt", mutten kuitenkaan osaa käyttää niitä sellaisinaan, vaan minun on pakko vaihtaa ne ehjiin. Tuntuu kuin saisin läjän paheksuvia katseita, jos minulla olisi rikotut sukkahousut, edes yksi pieni silmäpako ja mummot voivottelevat.


Näistä tulikin mieleeni, että keksin taas laittaa kynsilakkaa. Harmikseni olen erittäin hyvä kuluttamaan sen aina, mutten tarpeeksi hyvä siistimään sitä melkein päivittäin, joten se jää rönsyileväksi. Niin miksei sekin voi olla oma muotinsa? Se on ihme jos sellaista ei joskus keksitä. Kyllä minä paheksun hieman myös sitä, mutta joskus tuntuu, että näitä kuluneita kynsiä näkyy vain paljon enemmän kuin siistejä yksivärisiä, niin miksei se voi olla muoti, vai onko se vain pakkopulla mikä pitää kestää ja juosta kotiin siivoamaan tämä häpeä äkkiä pois?





Kukas muu vihaa kun kynsilakka alkaa kulua? Mitä mieltä olette kulutusmuodista?

7 kommenttia:

-SL kirjoitti...

En tykkää kulutusmuodista liian resupekkamaista! toisaalta yksien lempifarkkujeni lahkeet on vähän rispaantuneet ja käytin niitä jopa Monacossa eikä kukaan katsonut halveksuvasti :D
että kyllä se joissain vaatteissa menee, tosin tuon kuvan housut on naurettavat ;D
ja kynsilakan kulumisen lisäksi inhoan kynsilakan hajua.

kullanmuru kirjoitti...

*~sl: kieltämättä haju on ällöttävä :o ja nuo oli ihan tarkoituksella liiaallisesti kulutetut ;)

Poff kirjoitti...

Kulutukset ja reiät vaatteissa on ihan kivoja, kuhan niitä ei oo liikaa. Esim. tossa kuvassa mikä sulla on tässä postauksessa (siis toi nainen millä on valkoset housut) ni siinä reikäisyys menee musta yli...

Itse olen suunnittelut hankkia yhet "reikäfarkut", mallikin on jo tiedossa. ;D Voisin ehkä yrittää myös repiä mun jotain vanhoja farkkuja, mut oon oikeesti niin huono käsitöissä et ei multa varmaa onnistuis niinkään yksinkertainen juttu ku farkkujen repiminen! xD

Ja kyllä, mäkin vihaan sitä ku kynsilakka alkaa kulumaan pois. Jos laittaa väritöntä lakkaa (kuten mä yleensä laitanki) ni sillon ei niinkään häiritse tai ei ainakaa niin paljoo ku jonku värillisen lakan kuluminen. :)

Annina kirjoitti...

ite tykkään kulutusmuodista, tosin en oo pahemmin vielä ite käyttäny. paitsi kynsilakassa jota en ikinä jaksa parantaa. lyhyissä kynsissä se jopa toimii :)

kullanmuru kirjoitti...

Poff: REikäfarkku on mielestäni vielä ihan kiva, kunhan se on sellainen siisti, eikä paljasta ihan koko sääriä. Tosin nuo farkut jotka kuvassa näkyvät voisivat olla viileät kesällä :D

eimie: Nii-in, ne vain jämähtävät!! :o

Emma kirjoitti...

Farkuissa saa mun mielestä olla muutamia siistejä reikiä. Mun mielestä farkut on silloin kivat. Mutta noi kuvan farkut menee tosiaankin pikkasen yli :---D

Mulla ei kestä lakat oikeesti muutamaa tuntia pidempään kynsissä. Sen takia mulla on aina tosi rähjäiset kynnet. Oon jo niin tottunut siihen, ettei mua ainakaan ärsytä jos jollain on kuluneet kynsilakat

kullanmuru kirjoitti...

Emma/PB: Jep yli on! Ei muakaan ärsytä jos muilla on, mut oon todella pikkutarkka, niin ärsyttää jos itsellä on :P