torstai 5. helmikuuta 2009

Kullanmuru harrastaa

Näinkin lyhyen elämäni aikana olen ehtinyt harrastaa aika paljon.

Ihan sellaisia kunnon harrastuksia (lue kävin vähintään kerran viikossa):


Taitoluistelu
Varmaankin tärkein ja rakkain harrastukseni ikinä! Olen hyvin kiitollinen äidilleni, että pakotti minut käymään harjoituksissa ja vääntämään välillä väkisin. Harrastin luistelua noin 9 vuotta, jonka aikana ehdin esiintyä monia monia kertoja ja kilpailuja oli sitäkin enemmän. Yhdet kisat muistan voittaneeni ja yhdet hävinneeni, mutta muuten meni siinä suunnileen keskitasoa.


Varmaan ensimmäinen esitykseni, sain jopa kolme ruusua. Vau! :D Esitettiin Aladin ja olin joku kadunpoika.


Tämä kuva on joltain leiriltä. Tässä on siis kyseessä jumppa, ja näköjään olen ollut laiska :D


Tässä esitettiin Joutsenprinsessa ja olin sammakko. Tätä ohjelmaa oli kiva tehdä, koska sain itse suunnitella melkein koko ohjelman. Meinasimme myös päästä esittämään tätä ohjelmaa Riikaan, mutta rahat eivät sitten riittäneet lähtemiseen.


Joku joulunäytös. Olin varmaan joku enkeli :D


Ja tämä oli joku lehtileike kisoista. Olin Hyvinkään paras luistelija. Jeij. Varmaan vanhin kuva minusta luistelijana. Ja huomatkaa vaaleat hiukset.

Pianon soitto
Pianon soitto on sitten toiseksi tärkein harrastus tai se kisailee tuon taitoluistelun kanssa. Sitä harrastin muusiikkioppilaitoksessa jonkun 11 vuotta ja suoritin kaikki tutkinnot, mitä siellä voi suorittaa. Rakastan pianon soittamista ja piano musiikkia. Minulla on piano kotonakin, mutten ole viime aikoina hirveästi soitellut. Pitäisi taas alkaa!! :D


Cheerleading
Kolmanneksi tärkein harrastukseni. Harrastin tätä 4 vuotta ja laji oli ihana! Ensinnäkin se sopii oikeastaan kaiken ikäisille, mutta voin luvata että siinä vammautuu. Minun selkäni on nykyään ihan tohjona ja kärsin selkäkivuista melkein päivittäin. Mutta en haluisi vaihtaa noita aikoja. Sain mahtavia ystäviä ja olin lajissa hyvä! Pärjäsimme myös stuntti (jos jollekin kertoo, siis pienryhmä kisa, missä on pelkkiä nostoja "temppuja") kisoissa hyvin. Pääsin euroopan mestaruus kisoihin ja minulla taitaa olla kaksi sm hopea mitalia. Valmensin myös yhden vuoden juniori joukkuetta. Ja vuoden lopussa olevissa kisoissa he voittivat!! Ette voi kuvitella sitä riemua ja huutoa, kun sain tietää (en voinut jäädä palkintojen jakoon, kun piti mennä treenaa em-kisoihin).

Venyin noina aikoina aika hyvin. Älkää välittäkö silloisesta sotkuisesta huoneestani :D


Opin rentoutumaan leedauksessa. Ilmeet kuuluivat melkein joka päivään, harmi etten enää tee niitä. Pitäisi alkaa varmaan taas harjoittelemaan :P Tuossa olen treeneissä, mutta minulla on vanhojentanssiharjoituskampaus päässä :D

Ja tässä ollaan EM- kisamatkalla. Stunttailtiin lentokentällä aika paljon :D

Muita pienempiä harrastuksia minulla oli ainakin baletti ihan pienenä. Harmittaa, että se piti lopettaa. Syynä lähinnä se, ettei Hyvinkäällä ollut kunnon opettajia siihen.


Ja harrastuksia joista ei ole kuvia. Harrastin jalkapalloa muutaman kesän, lempi pallopelini, vaikken siinäkään ole kovin hyvä. Pelasin myös pesäpalloa ihan pienenä, mutta siinä olen surkea. Uintia harrastin varmaan kolme vuotta, mutta en jaksanut sitä pidemmän päälle, vaikka hyvä urheilulaji onkin. Välinevoimistelua harrastin myös hetken, mutta samoin kuin baletissa, se vaikutti enemmän jumpalta kuin voimistelulta. Kävin kuvataidekoulussa monta vuotta ja minulla onkin siitä muistoina monia piirustuksia ja kaikkea mahdollista. Savatea harrastin puoli vuotta, mutta se kävi tylsäksi koska olimme siinä parhaan kaverini kanssa ja lähinnä se meni toistemme hakkaamiseksi, kun olemme niin kilpailuhenkisiä kummatkin :D
Tanssi oli yksi suosikki harrastuksistani, jota harrastin kunnolla vaan vähän aikaa. Jos olisin aloittanut sen tarpeeksi varhaisessa ajassa, varmaan olisinkin sen kanssa jo pitemmällä. Tanssi vain luonnistuu minulta helposti. Opin liikkeet hetkessä, olen hyvä tekniikassa ja osaan kuunnella musiikkia. Kaiken lisäksi eläydyn siihen aina täysillä.

Sitten harrastuksia ihan omin päin.
No koiranäyttelyissä kävimme äidin kanssa joskus hyvinkin aktiivisesti ja opin esittelemään koiran. En vain kovin usein jaksanut tehdä tuota.


Yleisurheilua harrastin myöskin lähinnä omin päin tai koulussa. Osallistuin aina kaikkiin koulun kisoihin ja sijoituin suhteellisen hyvin. Useimmiten pitkästä juoksumatkasta edes joku mitali. Tässä on jotkut vappujuoksut.


Lautailu ja laskettelu on ollut harrastuksina ihan pienestä pitäen. Omistan laudan, mutten ole pitkään aikaan päässyt mäkeen, kun ei ole ketään kenen kanssa mennä :/


Musiikkiluokalla ollessani meillä oli 6 luokalla prokkis, eli tehtiin näytelmä. Se oli Pekka Töpöhännästä, mutta tehtiin se kokonaan itse. Käsikirjoitettiin, sävellettiin musiikit, keksimme asut ja teimme lavasteet. Minä olin Riku ja kyllä asuni esittää kissaa :P Kävimme esittämässä näytelmän myös jossain Savonlinnassa.


Vaikken ratsastusta harrastanutkaan, ihan hintavuudensa vuoksi, rakastin sitä. Rakastin hevosia ja poneja. Ja aina kun mahdollista kävin ratsastamassa (taluttajan kanssa).



Mitä harrastuksia teillä on ollut?

14 kommenttia:

eimie kirjoitti...

tosi kivoja harrastuksia sulla ollu. useimmat oli niitä mitä ite aina halusin alottaa mutta en löytänyt virkkalasta siihen mahdollisuutta. mun ala-asteen harrastuksiin kuulu piano, nokkahuilu, partio ja kansantanssit :) mikään noista ei ollu yhtään mun juttu vaikka niitä harrastin joku 3-7v. nyt haaveilen taas teatteriharrastuksen pariin (sitä harrastanu joku 5v ja käyny vuoden teatterilinjalla). piirtäminen sujuu nykyään ihan yksikseen, jos vaan ikinä ehtis.. tulipas sekava kommentti.. :/

-SL kirjoitti...

Kivoja kuvia ja tosi paljon olet harrastanut kaikkea!:)
minä pelasin hetken koripalloa jossain koulun kerhossa ja kävin ratsastamassa sitten jonain 12 vuotiaana (ja alle) kesäleireillä.

Poff kirjoitti...

Tosi kiva postaus! :)

Itse olen harrastanut käsipalloa, pöytätennistä, laulua kuorossa, agilitya, kitarasn soittoa ja nyt sitte kuntosalia & ohjattuja jumppia. :)

tekla kirjoitti...

Hurjasti harrastuksia ollut sulla! Etenkin tuosta cheerleadingista oli kiva lukea, sillä pomoni tytär harrastaa kyseistä lajia :).

Anonyymi kirjoitti...

Haastetta löytyy blogistani:)

kullanmuru kirjoitti...

eimie: Kieltämättä suurinta osaa voi tehdä itsekseenkin :)

*~sl: Harrastettua on kieltämättä tullut :D

Poff: Hassua, en ole tehnyt noista mitään muuta kuin laulanut kuorossa koulussa, mutta niistäkään ei ole kuvia :P

tekla: Pitäisikin varmaan tehdä siitä ihan oma postaus joskus :D

Cocos: Kiitos :D

Anonyymi kirjoitti...

Aika runsaasti oot kyllä ehtinyt jo harrastamaan (:
Ite oon justiinsa joutunut taas kelailemaan kaikkia harrastamiani asioita takaisin päähän kun erityislukioihin pitää laittaa kaikenmaailman harrastelomakkeet. Ainakin partiota, kuoroa, pianonsoittoa, teatteria x3, ratsastusta, karatea ja askarelukerhoa löytyy :D

kullanmuru kirjoitti...

emma: no kyllä niitä sultakin löytyy! :D ootko kallioon pyrkimässä? kun tiedän, että sinne ainakin pyydetään juuri noita, kun sisko on siellä :)

Jenni Ukkonen kirjoitti...

En tiennytkään että myös sieltä löytyy cheerleader ;) Itse huusin ACS:lla kuutisen vuotta, paras sm-saavutus oli kylläkin kuutossija.. mutta ihan mahtava tunne sekin :>

kullanmuru kirjoitti...

Jenni!: Ohhoh, kieltämättä niitä löytyy joka puolelta. Törmään liidereihin nykyään jokapuolella :D

Anonyymi kirjoitti...

Aaaa, aivan mahdottoman suloisia kuvia susta!!<3(:

kullanmuru kirjoitti...

Lindamaria: Kiitti :)

Anonyymi kirjoitti...

Aika tyhmästi sanottu, että cheerleadingissa varmasti vammautuu, sillä asian laitahan ei todellakaan ole näin. Oikealla tekniikalla ja kunnollisella valmennuksella loukkaantumisilta vältytään. :)

kullanmuru kirjoitti...

Oikeaa tekniikkaakin pitää harjoitella, ja harjoitellessa sattuu ja tapahtuu. Voihan niitä harvinaisia olla, joille ei ole sattunut mitään. Mutta en usko, että yksikään on jäänyt mustelmitta.