tiistai 16. joulukuuta 2008

Lääkkeitä ja paketteja

Hmm.. ei kuulosta kovin epäilyttävältä? :D

Noh, kävin vihdoin eilen lääkärissä selkäni ja yskäni takia. Onneksi ei kuitenkaan mitään vakavaa! Sain kuitenkin selkääni lääkkeitä, että parantuisi nopeammin ja jotta voisin kävellä ihan kunnolla, enkä vain ihmeellisessä asennossa kumartuneena. Tosin pieni ongelma niissä lääkkeissäkin oli. Kun minulla on asesyylisalisyylihappo allergia. Ja tuota ainetta löytyy mm. buranasta ja aspiriinista. Aluksi lääkärit eivät uskoneet, että sain oireeni särkylääkkeistä, mutta jos se toistuu joku kolme kertaa peräkkäin kun otan särkylääkkeen, niin mistähän muusta se olisi? Silmäni siis turpoavat niin, etten meinaa mitään nähdä ja niitä alkaa polttelemaan.
Onneksi lääkäri tajusi huomata allergiani ja vaihtoi lääkkeen viime hetkellä toiseen särkylääkkeeseen. Tosin en näitä erityisemmin tykkää ottaa, mutta olisi se kiva että kipu loppuisi.
Otinkin lääkkeen tänään, hyvinkin varoen. Ja ensimmäisen tunnin tihrustin koko ajan peilistä, koska olin ihan varma, että silmä tuntui oudolta. Koko päivänä ei kuitenkaan mitään tapahtunut, joten ehkä minä voin sittenkin käyttää parasetamolia :)


Ostin myöskin näitä strepsilssejä hirveään yskääni. Eiväthän ne sitä paranna, mutta helpottavat huomattavasti. Tuo maku on vielä sellainen, että kun on syönyt yhden, ei tee heti mieli toista.


Eilen loppui paratiisi hotelli. Ja kyllä, minä katson sitä, ja mielestäni se on erittäin viihdyttävä. Se draama on välillä vähän liikaa, mutta ne henkilöt ovat aika koukuttavia :D


Suosikkini oli alusta asti Tanya ja Mike, tosin se Myrna akka (pahoittelen kieltäni) piti heittää Tanya pois. Siitä asti toivoin vain, että hän tippuu ja Mike voittaa. Mutta sitten prkl:n Ryan ja Tidi tiputti Miken mäkeen! Ärh, no jäljelle jäi Stephanie & Zack, jotka olivat parina aika söpö. Mielestäni Stephanie oli myöskin aika aito ja hauska, paitsi hänen rintavarustuksensa.. kröhm. Ja toisena parina Ryan ja Tidi. Okei kaikkien ei olisi pitänyt suuttua heille, koska he vain pelasivat. No Zack voitti ja kun häneltä kysyttiin jakaako hän rahoja hän jakoi 200 000 dollarista 20 000 Tidille ja 90 000 Stephanielle. Mielestäni hyvinkin oikein. Ja voitte vain arvata kuinka paljon itkin siinä jaksossa. Taas vaihteeksi!


Minulla on joku tunne hermo vinossa. Jos minua ärsyttää tai suututtaa, minä hymyilen ja nauran. Jos taas olen onnellinen tai hieman haikea, itken. No entä jos olen onneni kukkuloilla, joku yllättää minut tai olen tosi surullinen. Voi kukaan ei haluisi nähdä sitä!!!

Sitten niihin paketteihin. Tai ei meille tullut kuin yksi paketti vain. Kultani mummilta, jota en siis ole koskaan tavannut, mutta jonka kanssa olen puhunut puhelimessa. Voitte kuvitella ilmeeni, kun kultani sanoi "hei, se haluu puhua sulle". Minulla oli kuulemma hyvin kiva naisen ääni :D
No joka tapauksessa saimme siis paketin, joka sisälsi näitä juttuja:


Ja sain myös paketoitua muutamia lahjoja pieni muotoisella sairaslomallani

Onko teillä jotain vaikeita lääkeaineallergioita? Oletteko katsoneet Paratiisi hotellia?

Ai niin ja kiitos kaikille ihanille, jotka kommentoivat eiliseen postaukseen! Piristitte päivääni ja saitte minut äimistymään :)

13 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Itellä ei taida olla lääkeaineallerigiaa onneksi, paitsi jostakin kosteusvoiteesta tulee ihan mukavat ihottumat...
Napsin noita Strepsilsejä, mutta vaan hunaja-sitruunana (ihanan makuisia) aina kun on kurkku kipeänä, vaikka ne ei tunnu auttavan yhtään pätkää :D

Ansu-- kirjoitti...

Mulla ei ole ollu mitään lääke allergioita. Juu voin kuvitella (:

Jenni Ukkonen kirjoitti...

Hihii minäkin katselin Paratiisihotellia tosin vasta nyt muutaman viimeisen jakson. Kamalaa huutoa niiden naisten välillä joskus :d

Frezza kirjoitti...

Ihanan näköinen juustosetti. Itsekin olen haaveillut tuollaisesta ;)

kullanmuru kirjoitti...

emma: ihottuma on kyllä yhtä rasittavaa, ja tunnun saavani sitäkin vaikka mistä :/

Sandy: onnekas :)

jenni!: onhan niillä! mutta pojat on söpöjä :D

Noora kirjoitti...

Enpä tiennyt, että asetyylisalisyylihappoallergiaakin on. Mutta hyvä tietää, opiskelen nimittäin farmasiaa ;)

Ihanan näköisiä pesuaineita, hih.

kullanmuru kirjoitti...

Pretty girl: se kieltämättä tulee käyttöön :D

norppa:_joo, taino yliherkkyys se kait on, mutta mun mielestä se tarkoittaa samaa kuin allergia :D

Anonyymi kirjoitti...

mie katsoin sitä vanhaa Paratiisihotellia, siis ykköskautta.. Tätä en ole ehtinyt/jaksanut alkaa seuraamaan ja nyt se taitaa olla hieman myöhästä :DD

kyl mulla jotain lääkeaineallergioita on, jotkut ei tehoa ja sitten kaikkia silmätippoja en voi käyttää kun mun silmille tapahtuu jotain tosi ällöä jota en ala jakamaan tässä :DD

Anonyymi kirjoitti...

strepsilsit on tosi hyviä! :D

-SL kirjoitti...

Ihania lahjoja!:)
en tiedä onko minulla mitään allergiaa, luulin kerran saaneeni allergiaoireita tomaatista! :D mutten tiedä johtuiko se edes siitä..

kullanmuru kirjoitti...

Katwalk: no on se kyllä nyt vähän myöhäistä :D

glittermus: onhan ne :)

*~sl: se on kyllä hankalaa, kun ei aina tiedä mistä ne allergia oireet tulee :/

Madde kirjoitti...

HIh mulla on toi sama lääkeaineallergia ja samoin buranasta silmät turpoavat kiinni..:D

kullanmuru kirjoitti...

Jessica: Jee, en ole ainoa! Tosin eihän se kiva allergia ole :/